Hur Man Hittar Trendiga Produkter För Dropshipping
Author

Victor Bergström

February 28, 2024

Trendiga produkter har hög efterfrågan, vilket kan generera trafik och öka försäljningen.

Men trendiga produkter handlar om timing. Du måste hitta trendiga produkter innan de når sin topp. Detta gör dem till en av de svåraste produkterna att hitta.

I den här artikeln delar vi de 5 forskningsmetoder som vi har använt för att identifiera och framgångsrikt dropship trendiga produkter.

Låt oss komma in på det.

Hur man hittar trendiga produkter för Dropshipping

Viktiga takeaways

  • Sociala medier, produktforskningsverktyg och Google Trends är de bästa sätten att hitta trendiga produkter.

  • Titta på försäljning och sökvolym för produkter. Många sökningar och hög försäljning tyder på att en produkt är trendig.

  • För att framgångsrikt sälja trendiga produkter måste du hitta dem innan de är för populära och blir för konkurrenskraftiga.

5 sätt att hitta trendiga produkter för Dropshipping

Här är 5 sätt att hitta trending produkter till din dropshipping butik.

1. Hur man hittar trendiga produkter med hjälp av ett produktforskningsverktyg

Ett produktforskningsverktyg avslöjar dolda data, vilket ger dig en fördel jämfört med din konkurrens när det gäller att hitta trendiga produkter.

Att veta hur man använder verktygen ger dig den bästa chansen att hitta trendiga produkter vid rätt tidpunkt.

Checkified

Vi kommer att titta på Checkified. Det är en e-handel skola som visar dig produktforskning hur man hittar vinnande produkter för att analysera beteende och identifiera trendiga ämnen.

Fördelar Och Utmaningar Med Dropshipping

Om du vill använda Checkified kan du boka en kostnadsfri konsultation för hur vi kan hjälpa dig komma igång eller skala din befintliga butik till 7 siffriga nivåer.

Exploding Topics

Exploding Topics är ett verktyg som hjälper dig att hitta trender som uppstår innan de blir övermättade eller för konkurrenskraftiga.

Exploding Topics

Verktyget använder AI för att söka i miljarder signaler för att identifiera ämnen som får allt större genomslag. Detta inkluderar Google Sök, Spotify, YouTube, Reddit, andra forum, sociala medier och mer.

Exploding Topics hävdar att de använder denna information, i motsats till försäljningsdata som andra verktyg, gör det möjligt för dem att identifiera produkter som ännu inte har toppat. Detta gör att du kan hitta trendiga produkter vid rätt tidpunkt.

Du kan få tillgång till några av ämnena från trenddatabasen gratis. Du kan filtrera dessa ämnen efter tid och kategori för att hitta ämnen som är relevanta för din dropshipping-verksamhet.

Exploding Topics

När du klickar på ämnet ser du sökvolymen per månad och tillväxten under den valda tidsperioden. Dessutom visas kategorier och relaterade ämnen.

För att få tillgång till all data och avancerade filter behöver du dock en betald plan. Betalda planer börjar på $ 39 per månad.

För att få tillgång till all data och avancerade filter behöver du dock en betald plan. Betalda planer börjar på $ 39 per månad.

Förutom de gratis ämnen som finns tillgängliga inkluderar de betalda planerna en Trending Products-funktion.   Denna funktion är byggd för att hitta trendiga produkter med långsiktig tillväxtpotential.   Detta kan hjälpa dig att hitta en trendingprodukt för dropship som sannolikt kommer att fortsätta sälja snarare än en som kommer att toppa under trenden och sedan sjunka till noll.

Förutom de gratis ämnen som finns tillgängliga inkluderar de betalda planerna en Trending Products-funktion.

Denna funktion är byggd för att hitta trendiga produkter med långsiktig tillväxtpotential.

Detta kan hjälpa dig att hitta en trendingprodukt för dropship som sannolikt kommer att fortsätta sälja snarare än en som kommer att toppa under trenden och sedan sjunka till noll.

Förutom de gratis ämnen som finns tillgängliga inkluderar de betalda planerna en Trending Products-funktion.   Denna funktion är byggd för att hitta trendiga produkter med långsiktig tillväxtpotential.   Detta kan hjälpa dig att hitta en trendingprodukt för dropship som sannolikt kommer att fortsätta sälja snarare än en som kommer att toppa under trenden och sedan sjunka till noll.

2. Hur man hittar trendiga produkter med hjälp av Google Trends

Google Trends analyserar populariteten för Googles söktermer i olika regioner och på olika språk.

Du kan titta på populariteten för termer för att hjälpa dig att identifiera och bekräfta att du har hittat en trending produkt.

Vi använder Google Trends på två sätt, dessa är följande:

Använd filtren för att hitta trendiga produkter

Google Trends allows you to find products using filters. There are four filters:  Country Time frame Category Search type We usually start by doing a worldwide search over 12 months. Then, we change the category.  When you search for a category, it will show a graph with the interest over time.   Underneath the graph, it shows both search topics and search queries. This is what we’re looking for.

Med Google Trends kan du hitta produkter med hjälp av filter. Det finns fyra filter:

  • Land

  • Tidsram

  • Kategori

  • Typ av sökning

Vi börjar vanligtvis med att göra en global sökning över 12 månader. Sedan byter vi kategori.

När du söker efter en kategori visas en graf med intresset över tid.

Under grafen visas både sökämnen och sökfrågor. Det här är vad vi letar efter.

Bredvid varje förslag visas tillväxten jämfört med föregående tidsperiod. Och om det visar Breakout betyder det att söktermen växte med över 5000%.  Du kan använda dessa ämnen och frågeförslag för att hitta trendiga produkter. För att bekräfta att en produkt är trendig kan du titta på grafen.  Om produkten är trendig kommer grafen att ha en uppåtgående bana. Vi ska titta närmare på hur du identifierar trendprodukter med hjälp av grafen i nästa avsnitt.  Använd grafen för att kontrollera trendande produkter Att titta på grafen kan visa oss om en produkt trendar och om det är en bra produkt att sälja.  Vi kan till exempel titta på den ökända fidget spinnern. Google Trends visar att det var en enorm trend 2017, och sedan dess har det funnits ett visst intresse, men inget som liknar toppen 2017.

Bredvid varje förslag visas tillväxten jämfört med föregående tidsperiod. Och om det visar Breakout betyder det att söktermen växte med över 5000%.

Du kan använda dessa ämnen och frågeförslag för att hitta trendiga produkter. För att bekräfta att en produkt är trendig kan du titta på grafen.

Om produkten är trendig kommer grafen att ha en uppåtgående bana. Vi ska titta närmare på hur du identifierar trendprodukter med hjälp av grafen i nästa avsnitt.

Använd grafen för att kontrollera trendande produkter
Att titta på grafen kan visa oss om en produkt trendar och om det är en bra produkt att sälja.

Vi kan till exempel titta på den ökända fidget spinnern. Google Trends visar att det var en enorm trend 2017, och sedan dess har det funnits ett visst intresse, men inget som liknar toppen 2017.

Istället för att titta på produkter med en graf, som en fidget spinner, kommer du att vilja hitta en produkt med en stadigare ökning av intresset. Låt oss till exempel titta på den värmelösa locktången.

Istället för att titta på produkter med en graf, som en fidget spinner, kommer du att vilja hitta en produkt med en stadigare ökning av intresset. Låt oss till exempel titta på den värmelösa locktången.

Termen ökar långsamt men kontinuerligt i intresse. En långsammare topp betyder vanligtvis att toppen inte har nåtts eller att produkten har längre livslängd och är mer benägen att sälja under en längre tidsperiod.  3. Hur man hittar trendiga produkter på Facebook De flesta e-handelsbutiker kör Facebook-annonser när de lanserar produkter. Att titta på dessa nya lanseringar kan hjälpa oss att upptäcka nya och trendiga produkter.   Du kan göra detta i Facebooks annonsbibliotek om du har ett varumärke i åtanke. Skriv bara in namnet på varumärket så visas alla annonser som butiken har. Titta på de produkter som annonseras för att identifiera trendiga produkter.

Termen ökar långsamt men kontinuerligt i intresse. En långsammare topp betyder vanligtvis att toppen inte har nåtts eller att produkten har längre livslängd och är mer benägen att sälja under en längre tidsperiod.

3. Hur man hittar trendiga produkter på Facebook

De flesta e-handelsbutiker kör Facebook-annonser när de lanserar produkter. Att titta på dessa nya lanseringar kan hjälpa oss att upptäcka nya och trendiga produkter.

Du kan göra detta i Facebooks annonsbibliotek om du har ett varumärke i åtanke. Skriv bara in namnet på varumärket så visas alla annonser som butiken har. Titta på de produkter som annonseras för att identifiera trendiga produkter.

För att bekräfta att en produkt är trendig måste du dock känna till flera butiker som kan lansera en liknande produkt.   Om du till exempel vill veta om en viss typ av leggings är trendigt måste du känna till eller hitta flera återförsäljare och se om de alla kör annonser på samma leggings.  Den största nackdelen är att du måste ha en produkt eller ett varumärke i åtanke.

För att bekräfta att en produkt är trendig måste du dock känna till flera butiker som kan lansera en liknande produkt.

Om du till exempel vill veta om en viss typ av leggings är trendigt måste du känna till eller hitta flera återförsäljare och se om de alla kör annonser på samma leggings.


Den största nackdelen är att du måste ha en produkt eller ett varumärke i åtanke.

Den största nackdelen är att du måste ha en produkt eller ett varumärke i åtanke.

4. Hur man hittar trendiga produkter på Instagram

Instagram förväntas nå 1,4 miljarder användare i år.

Antalet användare innebär att trender ofta startar och sprids snabbt på Instagram.

Du kan använda Instagram på flera sätt för att upptäcka trendiga produkter att dropshippa.

4. Hur man hittar trendiga produkter på Instagram Instagram förväntas nå 1,4 miljarder användare i år [1].  Antalet användare innebär att trender ofta startar och sprids snabbt på Instagram.  Du kan använda Instagram på flera sätt för att upptäcka trendiga produkter att dropshippa.

Funktion för automatisk komplettering av hashtag på Instagram

På Instagram kan du söka efter hashtaggar. Hashtags används för att beskriva innehåll så att Instagram vet vad det är och vem det är relevant för.

När du börjar skriva in ett nyckelord i Instagram kommer det att ge förslag på hashtaggar.

Dessa förslag baseras på popularitet. Du kan titta igenom hashtaggarna för att identifiera trender.

En influencers jobb är att marknadsföra produkter, tjänster och livsstilar till sin publik. Därför brukar de hålla koll på trenderna inom sin nisch för att hålla sig relevanta och hålla sin publik engagerad. Du kan titta på vad de använder, marknadsför och publicerar för att få inspiration. Du kan också titta på de hashtags de använder, konton de engagerar sig med och varumärken de samarbetar med för trendiga produktidéer.

Instagram Influenser

En influencers jobb är att marknadsföra produkter, tjänster och livsstilar till sin publik.

Därför brukar de hålla koll på trenderna inom sin nisch för att hålla sig relevanta och hålla sin publik engagerad.

Du kan titta på vad de använder, marknadsför och publicerar för att få inspiration. Du kan också titta på de hashtags de använder, konton de engagerar sig med och varumärken de samarbetar med för trendiga produktidéer.

Skapa en ny Instagram för din nisch

Skapa en ny Instagram för din nisch

Om du har en nisch i åtanke men ännu inte har hittat en produkt att sälja rekommenderar vi att du skapar en ny Instagram för research.
På det nya Instagram-inlägget rekommenderar vi att du följer 200-250 influencers inom nischen och bara gillar, kommenterar och delar innehåll inom den nischen.
Anledningen till att vi rekommenderar att du skapar en ny Instagram är att du kan använda sidan Utforska för att hitta trendiga produkter.

Utforska-sidan är utformad baserat på hur du interagerar med andra inlägg, så på din egen Instagram kommer de inlägg du ser att vara riktade till dig.

På det nya nischfokuserade Instagram kommer Instagram-algoritmen att skapa en Explore-sida full av inlägg och rullar som är relaterade till din nisch.

Du kan titta på Utforska-sidan och hashtags som ofta används för att identifiera trendiga produkter.

5. Hur man hittar trendiga produkter på TikTok

TikTok är för närvarande den snabbast växande appen för sociala medier, och den enorma popularitetsökningen har gjort den till hem för nya trender.

Det finns flera metoder som vi kan använda för att hitta trendiga produkter på TikTok innan de blir för konkurrenskraftiga.

TikTok Creativity Center
Creative Center är en gratis resurs för TikTok-skapare. Det innehåller verktyg som hjälper kreatörer att skapa bättre innehåll och annonser.

Det finns två verktyg som vi använder för att hitta trendiga produkter.

Topprodukter

Topprodukter

Verktyget Topprodukter är utformat för att hjälpa annonsörer att hitta produkter att visa i sitt innehåll.

Du kan söka i listan över toppprodukter efter region, datum och kategori och sortera efter popularitet, popularitetsförändring, klick, konverteringar och kostnad per förvärv. Du kan också klicka på Detaljer för att hitta mer information, relaterade hashtags och relaterade videor.

Du kan söka igenom dessa produkter för att hitta trendiga produkter att dropshippa, samt influencers som kan vara intresserade av att marknadsföra dina produkter.

Trender

Trender

Trendverktyget är vad det säger att det är. Det visar det trendiga innehållet på TikTok.

Du kan hitta hashtags, låtar, skapare och videor som för närvarande trendar. Detta kan hjälpa dig att upptäcka produkter som kan vara relaterade till de trendiga ämnena och förstå vad som händer på TikTok.

Du kan också använda trendverktyget för att skapa innehåll som är lätt att hitta och som kan nå din målgrupp.

Hur man övervinner Dropshipping-utmaningar

Sammanfattningsvis erbjuder dropshipping många fördelar, inklusive låga startkostnader, enkel skalbarhet och platsflexibilitet. Men det kommer också med sin egen uppsättning utmaningar, inklusive låga vinstmarginaler, fraktfrågor, lagerhantering och begränsad kontroll.

Genom att förstå dessa utmaningar och implementera strategierna ovan kan du övervinna dem och bygga en framgångsrik dropshipping-verksamhet.